A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Мартинівська територіальна громада
Полтавська область, Полтавський район

2 частина

Дата: 25.03.2021 12:08
Кількість переглядів: 17

11. Утримання вулиць.

 

Ремонт і утримання дорожніх об’єктів повинні виконуватися відповідно до вимог “Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994р. №198, а також до технічних правил ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування і технічних правил ремонту і утримання вулиць і доріг.

Якість дорожнього покриття повинна відповідати вимогам Державних будівельних норм (ДБН В.2.3 -4-200. Автомобільні дороги. ДБН В.2.3-5-2001. Вулиці та дороги населених пунктів).

Відновлення дорожніх покрить та тротуарів після виконання аварійних робіт на інженерних мережах повинні виконуватись тільки при наявності дозволу Мартинівської сільської ради і у відповідності вимог Державних будівельних норм.

 

11.1 Зимове утримання

 

Зимове утримання включає в себе виконання робіт, що поділяються на три групи : снігоочищення, видалення снігу і сколів, боротьба з ожеледицею та проводиться в порядку, визначеному виконкомом сільської ради.

Підприємства, установи, організації, орендарі та власники житлових будинків (незалежно від форм власності), повинні:

мати власний необхідний для прибирання снігу і льоду ручний інвентар (металеві та дерев’яні лопати, мітли, льодоруби);

мати достатній запас посипного матеріалу (пісок,відсів);

для запобігання утворення накату прибирати сніг негайно і безперервно з початку снігопаду до його закінчення. Сніг дозволяється укладати у вали на всіх вулицях і площах (за винятком території автобусних зупинок).      

 Забороняється переміщувати сніг з проїжджої частини на тротуари, смуги та ділянки зелених насаджень, а також скидати його у водойми.

При товщині шару снігу, снігольодового накату більше 20 см, роботи проводити до повного очищення дорожнього покриття. Прибраний сніг та сколотий лід підгорнути або укласти у вал (кагат) та вивезти на снігозвалище.

Сніг з тротуарів та внутрішньо-квартальних проїздів прибирати механічним способом або вручну без застосування хімічних реагентів. Посипати піщаною сумішшю та іншими дозволеними для цього матеріалами.

Вдень очищення тротуарів та внутрішньо-будинкових проїздів починати після проходження певного часу від початку снігопаду.

Боротьбу з ожеледицею на тротуарах і внутрішньо-квартальних проїздах слід вести фрикційним способом, використовуючи пісок без домішок солі. На тротуарах замощених фігурними елементами забороняється сколювати лід. 

В окремих випадках обледенілі або покриті снігольодовим накатом внутрішньо-квартальні проїзди допускається посипати піщано-соляною сумішшю з 3% вмістом солі.

 

12. Паркування транспортних засобів.

 

На території об’єктів благоустрою зеленого господарства забороня­ється:

- рух та паркування автомобілів, мотоциклів і мопедів (крім спеціально­го технологічного транспорту);

- здійснення ремонту, обслуговування та миття транспортних засобів, машин, механізмів у спеціально не відведених для цього місцях;

- влаштування зупинок пасажирського транспорту та паркування авто­транспортних засобів на газонах, клумбах, інших озеленених територіях;

- забороняється зберігання  та  ремонт вантажного автотранспорту на проїжджих частинах (вулицях, провулках)

-  в’їзд на прибудинкову територію жилих будинків і паркування автотранспорту впродовж доби на непристосованих стоянках підприємств, установ з включеною авто сигналізацією на відстані ближче 50 м від житлових будинків, закладів охорони здоров’я, забороняється.

 

Примусове переміщення транспортних засобів здійснюється в разі:

- спричинення перешкод прибиранню територій, організації руху транспорту і пішоходів;

- створення ними загрози життю чи здоров’ю громадян;

- заважає вивезенню твердих побутових відходів;

- знищення зеленої зони;

- створення загрози безпеці дорожнього руху;

- залишення їх водієм з грубим порушенням правил зупинки чи стоянки.

Рішення про примусове переміщення транспортного засобу здійснюється за участю працівника поліції.

На об’єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати обмеження проїзду транспортних засобів (ворота, шлагбауми, паркувальні запірні пристрої тощо).

 

13. Дотримання тиші

 

13.1   Вимоги містять загальнообов’язкові норми на території Мартинівської сільської ради, за порушення яких, передбачено відповідальність згідно із санкціями ст. 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Не допускається під час проведення масових гулянь та свят, а також в інші дні, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими гучномовними установками, гучного співу, викриків у скверах, лісопаркових зонах відпочинку, інших дій, що порушують тишу в зонах прилеглих до житлових будинків, лікувальних закладів стаціонарного типу, та в інших громадських місцях впродовж доби.

Необхідно забезпечити обмеження часу роботи музичних ансамблів в закладах громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального бізнесу, культури при проведенні концертів, дискотек, масових святкових заходів тощо до 23-00 год. та дотримуватись таких рівнів шуму, щоб у прилеглих житлових будинках він становив не більше 40 ДБА в денний час і 30 ДБА в нічний час. В разі розміщення джерел шуму в житлових будинках розважальні заходи повинні закінчуватися до 22 год.

У випадках, передбачених законом святкових і неробочих днів, проведення масових громадських заходів, днів села, свят, проведення спортивних змагань та ін., що супроводжується використанням потужної аудіотехніки, вибухових пристроїв, проведенням салютів, застосуванням піротехнічних засобів (петард, феєрверків), умови проведення цих заходів повинні погоджуватись виконавчим комітетом Мартинівської сільської ради установленим порядком.

Гучний спів, викрики, включення на повну потужність радіоприймачів, телевізорів, звуковідтворюючої апаратури транспортних засобів забороняється. Створювати шум при використанні виробничого обладнання та інструментів, вибухових матеріалів і піротехнічних виробів та інших гучноголосих установок, в будинках, гуртожитках, на прибудинкових територіях та в зонах відпочинку в нічний час з 23-00 год. до 8-00 год. заборонено.

Проводити ремонтні та будівельні роботи в житлових будинках, квартирах, офісних приміщеннях, підприємствах торгівлі та громадського харчування (ресторанах, барах, кафе, закладах розважального бізнесу), розташованих в житлових будинках, у вбудованих і прибудованих до житлових будинків нежитлових приміщень, без погодження з мешканцями цих та прилеглих будинків, повідомлення про початок робіт і час їх завершення заборонено. Нормативний рівень шуму на весь час проведення ремонтно-будівельних робіт в прилеглих житлових приміщеннях і прилеглих будинках не повинен перевищувати 40 ДБА. Забороняється проводити вказані роботи з 21-00 до 9-00 год. наступної доби та у святкові дні впродовж доби.

Встановлювати на балконах, відкритих вікнах будинків, будівель і споруд та інших місцях звуковідтворюючу апаратуру і включати її на повну потужність протягом доби заборонено. Прослуховувати радіо та музичні фонограми при відкритих дверях та спущених шибках автомобілів, як на стоянках так і при русі, заборонено. При цьому фонограма не повинна прослуховуватись на відстані більше 5 м від автомобіля.

При проведенні вантажно-розвантажувальних робіт автомобілями перевізників сміття, доставки хлібобулочних виробів, швидкої допомоги, що обслуговують жилі будинки та їх інженерне обладнання не допускати перевищення рівнів шуму на прибудинкових територіях в нічний час з 22-00 до 7-00 год. та вживати заходів щодо максимального обмеження шуму від роботи обладнання автотранспорту.

Не дозволяється в нічний період часу з 22-00 до 7-00 год. на підприємствах на території Мартинівської сільської ради ( в зоні житлової забудови) під час своєї діяльності перевищувати рівень шуму 30 ДБ.

 

14. Збирання сміття та відходів

 

Збирання сміття та відходів як вторинної сировини здійснюється шляхом прибирання територій, встановлення на території, яка обслуговується, сміттєзбірників (урн, контейнерів відповідної ємності) для накопичення сміття і твердих побутових відходів та своєчасного вивезення їх вмісту.

Підприємства, організації, установи та громадяни зобов’язані:

- у встановленому порядку складати договори з комунальним підприємством громади на вивезення сміття та вторинних матеріалів, які мають договірні відносини зі спеціалізованими підпри­ємствами, що проводять утилізацію та знешкодження відходів у відповідності до діючих галузевих нормативно-правових актів;

- забезпечувати чистоту земельних ділянок, які знаходяться у власності або користуванні, а також прилеглих територій і територій, закріплених згідно з договором.

Підприємства та організації, які надають послуги з утриман­ня будинків і прибудинкових територій, житлово-будівельні кооперативи, об’єднання співвласників багатоквартирних бу­динків тощо зобов’язані:

- своєчасно вкладати договори на перевезення, оброблення та захоро­нення твердих побутових відходів (далі - ТІШ) із спеціалізованими підпри­ємствами та організаціями;

- проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу з мешканцями щодо виконання ними зобов’язань стосовно дотримання санітарних норм і правил утримання прибудинкових територій та сортування ТПВ за фракціями;

- обладнати контейнерні майданчики згідно з чинними нормами (контейнерні майданчики влаштовують на відстані від вікон та дверей житлових будинків не ближче 20 м і не далі 100 м), встановити необхідну кількість контейнерів для збирання ТПВ, враховуючи сортування відходів за фракціями.

Контейнери для збирання та зберігання ТПВ повинні розміщува­тись на спеціально обладнаних контейнерних майданчиках із зручними під’їз­дами для сміттєвоза. Забороняється розміщення контейнерів на тротуарах, проїзних частинах вулиць. Контейнерні майданчики повинні відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених пунктів, а саме:

- мати водонепроникне тверде покриття;

- не бути прохідними для пішоходів і транзитного руху транспорту;  - бути віддаленими від меж земельних ділянок навчальних та лікуваль­но-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, спортивних і дитячих майданчиків та місць відпочинку населення на відстань не менше ніж 20 м, але не більше ніж 100 м від входів до під’їздів житлових будинків, а на території садибної забудови - на відстань не менше ніж 5 м від меж присадибних ділянок зі сторони вулиць.

У разі неможливості дотримання вищезазначених відстаней,  місця розташування контейнерних майданчиків встановлюються комісією за участю посадових осіб уповноважених органів місцевого самоврядування.  Кількість контейнерів для зберігання ТПВ визначається чисель­ністю населення, що ними користується, та нормами надання послуг з вивезен­ня побутових відходів. Сумарний об’єм контейнерів для зберігання побутових відходів повинен перевищувати фактичний об’єм їх утворення на 25 %. Термін зберігання ТПВ у контейнерах повинен бути:

- при середньодобовій температурі -5 °С і нижче - не більше 3 діб;

- при середньодобовій температурі від -5 °С до +5 °С - не більше 2 діб; - при середньодобовій температурі вище +5 °С - не більше ніж одна доба (щоденне вивезення).

Якщо в’їзд сміттєвозів на прибудинкову територію тимчасово не­можливий внаслідок ремонту тощо, для збору відходів у цей період необхідно використовувати переносні контейнери, які слід вивозити до місць завантажен­ня одночасно з прибуттям сміттєвозів, а після їх звільнення негайно повертати до контейнерного майданчика.

Власник контейнерів для зберігання побутових відходів зобов’я­заний забезпечити їх миття та дезінфекцію засобами, дозволеними до викорис­тання МОЗ України, у літню пору року - не рідше одного разу на 10 діб, а в інші пори року - не рідше одного разу на місяць. Металеві контейнери для сміття та вторинних матеріалів фарбують щороку навесні. На контейнерах має бути трафаретний напис про власника (балансоутримувача) та номер його те­лефону.

Опале листя, зібране з прибудинкових (дворових) проїздів, доріжок, тро­туарів, майданчиків, територій без зелених насаджень, а також квітників і газо­нів, необхідно компостувати.

На прибудинкових (дворових) і внутрішньо-квартальних територіях реко­мендовано не збирати опале листя з-під угруповань дерев та чагарників, оскіль­ки це призводить до винесення органічних добрив, зменшення ізоляційного шару для ґрунту. Листя має залишатися на зиму під деревами, а весною його слід неглибоко прикопати або за допомогою механізмів змішати з ґрунтом.

 

Спалювання опалого листя категорично забороняється, оскільки провокує хвороби органів дихання, онкозахворювання та надзвичайно шкідливе для до­вкілля.

Забороняється викидати трупи свійських тварин та птахів у кон­тейнери для відходів. Поховання загиблих (померлих) свійських тварин та пта­хів повинно здійснюватись у встановленому порядку на спеціалізовано відведених місцях.

Забороняється спалювання всіх видів відходів на об'єктах благо­устрою міста та на об’єктах поводження з відходами, не призначених для цього.

Зберігання рідких відходів, що утворюються в житлових та громадських будівлях і спорудах за відсутності централізованого водопостачання та водовідведення, здійснюється за допомогою вигрібних ям.  

На території кожного підприємства, установи, організації, ринках, пляжах, зонах відпочинку, біля установ культури, освіти, медицини, біля підприємств сфери споживчого ринку, послуг, ресторанного бізнесу, банківської сфери тощо, біля тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, зупинках громадського транспорту та в інших міс­цях масового перебування громадян повинні бути встановлені урни для сміття. Урни повинні очищатися від сміття щоденно в міру їх заповнення та утримува­тися в належному санітарному і технічному стані.

 

Прибирання прибудинкових територій виконується протягом всього робочого дня.

Прибирання територій кладовищ, меморіалів, братських поховань тощо проводиться із залу­ченням громадськості, підприємств, установ, організацій відповідно до встановленого порядку.

 

15. Розміщення та утримання тимчасових споруд (ТС) (раніше МАФів)

  Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244.

Відповідно до п. 2.1–2.3 цього Порядку підставою для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності є паспорт прив’язки ТС.

Розміщення та утримання тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності в місцях, визначених для проведення загальноміських заходів та ярмарок, проводиться згідно розпоряджень виконавчого органу Мартинівської сільської ради, в яких обов’язково передбачаються заходи щодо запобігання пошкодження об’єктів благоустрою, укладання угод на вивезення відходів, забезпечення контролю за організацією постійного прибирання закріплених і прилеглих територій, своєчасного вивезення вмісту контейнерів та урн для сміття, належного утримання туалетів.

Біля тимчасових споруд повинно бути не менше двох урн для збирання твердих побутових відходів. Власниками має забезпечуватися прибирання прилеглої території по периметру 10 м та укладена відповідна угода з комунальними підприємствами на вивезення ТПВ.

Відновлення зовнішнього вигляду тимчасових споруд (при необхідності, але не менше одного разу на три роки).

У відповідності до вимог ст. 376 Цивільного Кодексу України нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо воно збудовано або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети або без належного дозволу чи затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.

Демонтаж, перевезення та зберігання самочинно збудованих малих архітектурних форм здійснюється за рішенням виконкому Мартинівської сільської ради, підлягає знесенню особою, яка її установила, і за її рахунок.

Забороняється розміщення тимчасових споруд в охоронних зонах інженерних мереж.

 

16. Проведення робіт на підземних інженерних мережах, спорудах та надземному інженерному обладнанні та благоустрою на будівельних майданчиках.

 

Вимоги до облаштування та утримання будівельних майданчиків та місць проведення робіт:

Утримувати в належному санітарному стані та огороджувати земельні ділянки, що відведені в установленому порядку під будівництво.

Не пізніше ніж за сім днів до початку робіт по підготовці ділянки будівництва та прилеглої до неї території забудовник (замовник) зобов’язаний встановити на межі ділянки будівництва стенд, доступний для огляду, з інформацією про проект будівництва, реконструкції, про заходи для благоустрою і обслуговування прилеглої території в період будівництва, про дозвіл на будівництво, замовника та виконавця (підрядника) робіт, початок та закінчення робіт, про уповноважені органи, до котрих необхідно звертатися з питань будівництва, реконструкції.

До початку проведення основних робіт необхідно облаштувати будівельний майданчик у відповідності з проектами організації будівництва та виконання робіт:

- встановити огородження згідно будівельного плану в межах відведеної земельної ділянки;

- обладнати і позначити покажчиками та знаками шляхи об’їзду транспорту і проходу пішоходів (пішохідні галереї, настили, поручні, містки, обладнані об’їзди, дорожні знаки тощо);

- до початку виконання робіт, які супроводжуються знесенням зелених насаджень, встановлюються щити, на яких знаходиться інформація про запланований вид робіт, строки проведення робіт, графічне зображення об’єкта, кількість знесених та пересаджених зелених насаджень, проект (план) благоустрою та озеленення території, а також про показник впливу (шуми, викиди забруднюючих речовин), зміни гідрогеологічних умов та плани щодо вжиття природоохоронних заходів по зменшенню шкідливих впливів на навколишнє середовище;

- обладнати виїзди з будівельних майданчиків пунктами мийки коліс автотранспорту із замкнутим циклом водо-оберту та утилізації стоків води;

- закрити фасади будівель та споруд, які виходять на вулиці, магістралі та площі, навісними декоративними сітчастими огородженнями;

- обладнати буд. майданчик туалетом (біотуалетом) для потреб будівельників.

Тимчасові огорожі будівельних майданчиків, місць проведення земляних робіт, повинні мати охайний зовнішній вигляд: вичищені від сміття, пофарбовані, не мати отворів, пошкоджених ділянок, відхилень від вертикалі, сторонніх наклейок, об’яв та насипів.

Огорожі та їх конструкції повинні бути пофарбовані фарбами стійкими до несприятливих погодних умов, а при повторному використанні - відремонтовані та пофарбовані заново.

 

17. Порядок отримання дозволів на порушення благоустрою.

 

Дозвіл на тимчасове порушення благоустрою надається розпорядженням сільського голови протягом п’яти робочих днів окремо на кожен об’єкт за умови відповідності наданої дозвільної та проектної документації законодавчим і нормативним вимогам, на термін, передбачений угодою підряду з врахуванням нормативної тривалості виконання робіт, визначеної на підставі БНіП1.04.03.85 “Норми тривалості будівництва і заділів в будівництві підприємств, будинків і споруд” в межах терміну дії дозволу відділу архітектурно-будівельного контролю , а також умов організацій, інтереси яких можуть зачіпатись під час виконання робіт.

У разі виникнення аварій на інженерних мережах, спорудах власник або їх балансоутримувач зобов’язаний в цей же день поінформувати сільського голову, старосту та негайно вжити заходи щодо її ліквідації

У разі неможливості відновлення порушеного благоустрою, у зв’язку з погодними умовами, виконання робіт переводиться у період сприятливих погодних умов, а виконавець робіт проводить тимчасове відновлення благоустрою доріг і тротуарів у нижньому шарі асфальтовою або бетонною сумішшю з наступним відновленням по типу існуючого покриття.

 

18. Проведення масових заходів.

 

Для проведення недержавних масових заходів їх організаторами, не пізніше, ніж за 10 днів до проведення, подається письмове повідомлення до виконавчого комітету сільської ради, із зазначенням мети, форми, місця проведення заходу, маршруту проходження, часу його початку та закінчення, передбачуваної кількості учасників, ПІБ організаторів, місць їх проживання, номеру контактного телефону тощо.

Організатори заходів укладають угоду щодо забезпечення нормативного прибирання місця його проведення та вивозу сміття із комунальними підприємствами і відповідають за дотримання учасниками масових заходів цих правил, збереження зелених насаджень, приміщень, споруд, будівель, устаткування, меблів, інвентарю та іншого майна в місці проведення масового заходу.

Проведення масових заходів закінчуються до часу, визначеного рішенням сільської ради (виконкому), як правило - до 22 години.

На місцях проведення масових акцій, забороняється самовільне встановлення малих архітектурних форм (кіосків, лотків, навісів, палаток, в т.ч. пересувних та тимчасових, призначених для роздрібної торгівлі, що встановлюються просто неба) та засобів зовнішньої реклами (рекламних тумб, будь-яких стендів, щитів, панно, прапорів, екранів, транспарантів, наклейок та інше) без погодження з сільською радою.

 

19. Природні і штучні водойми.

 

19.1 Усі води (водні об'єкти) на території Мартинівської сільської радою національним надбанням народу України.

До відання Мартинівської сільської ради у галузі регулювання водних відносин на її території належить:

- здійснення заходів щодо раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів;

- контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів;

- встановлення правил загального користування водними об'єктами в порядку, визначеному статтею 47 Водного Кодексу;

- обмеження, тимчасова заборона (зупинення) діяльності підприємств та інших об'єктів в разі порушення ними вимог водного законодавства в межах своєї компетенції;

- організація роботи, пов'язаної з ліквідацією наслідків аварій та стихійного лиха, погіршенням якості вод або їх шкідливою дією, залучення у встановленому порядку до цієї роботи підприємств, установ і організацій;

- організація інформування населення про стан водних об'єктів, а також про надзвичайні екологічні ситуації, які можуть негативно вплинути на здоров'я людей, та про заходи, що вживаються для поліпшення стану вод;

- вирішення інших питань у галузі регулювання водних відносин у межах своєї компетенції.

Громадяни та їх об'єднання, інші громадські формування у встановленому порядку мають право:

- брати участь у розгляді радами та іншими державними органами питань, пов'язаних з використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів;

- за погодженням з радами та іншими державними органами виконувати роботи по використанню і охороні вод та відтворенню водних ресурсів за власні кошти та за добровільною участю членів об'єднань громадян;

- брати участь у проведенні спеціально уповноваженими державними органами управління у галузі використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів перевірок виконання

- водокористувачами водоохоронних правил і заходів та вносити пропозиції з цих питань;

- здійснювати громадський контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів;

- одержувати у встановленому порядку інформацію про стан водних об'єктів, джерела забруднення та використання вод, про плани і заходи щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів;

- подавати до суду позови про відшкодування збитків, заподіяних державі і громадянам внаслідок забруднення, засмічення та вичерпання вод;

- здійснювати інші функції щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів відповідно до законодавства.

 

19.2 Основні права водокористувачів:

- здійснювати загальне та спеціальне водокористування;

- використовувати водні об'єкти на умовах оренди;

- вимагати від власника водного об'єкта або водопровідної системи підтримання належної якості води за умовами водокористування;

- споруджувати гідротехнічні та інші водогосподарські об'єкти, здійснювати їх реконструкцію і ремонт;

- передавати для використання воду іншим водокористувачам на визначених умовах;

здійснювати й інші функції щодо водокористування в порядку, встановленому законодавством.

 

19.3 Водокористувачі зобов'язані:

- економно використовувати водні ресурси, дбати про їх відтворення і поліпшення якості вод;

- використовувати воду (водні об'єкти) відповідно до цілей та умов їх надання;

- дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території;

- використовувати ефективні сучасні технічні засоби і технології для утримання своєї території в належному стані, а також здійснювати заходи щодо запобігання забрудненню водних об'єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з неї;

- не допускати порушення прав, наданих іншим водокористувачам, а також заподіяння шкоди господарським об'єктам та об'єктам навколишнього природного середовища;

- утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько - побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої;

- здійснювати облік забору та використання вод, вести контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об'єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об'єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному Водним Кодексом та іншими законодавчими актами;

- здійснювати погоджені у встановленому порядку технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених стічних вод;

- здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу;

       - безперешкодно допускати на свої об'єкти державних інспекторів спеціально уповноважених державних органів у галузі використання, охорони та відтворення водних ресурсів, а також громадських інспекторів з охорони навколишнього природного середовища, які здійснюють перевірку додержання вимог водного законодавства, і надавати їм безкоштовно необхідну інформацію;

- своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства;

своєчасно інформувати сільську раду, державні органи охорони навколишнього природного середовища та санітарного нагляду про виникнення аварійних забруднень;

- здійснювати невідкладні роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води, та надавати необхідні технічні засоби для ліквідації аварій на об'єктах інших водокористувачів у порядку, встановленому законодавством;

- виконувати інші обов'язки щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством.

 

19.4 Обмеження прав водокористувачів.

У разі маловоддя, загрози виникнення епідемій та епізоотій, а також в інших передбачених законодавством випадках права водокористувачів можуть бути обмежені або змінені умови водокористування з метою забезпечення охорони здоров'я людей та в інших державних інтересах. При цьому пріоритетність надається використанню вод для питних і побутових потреб населення.

 

19.5  Умови скидання стічних вод у водні об'єкти.

 Скидання стічних вод у водні об'єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

У разі перевищення встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин скидання стічних вод у поверхневі водні об'єкти може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) чи припинено в порядку, встановленому законодавством.

З метою охорони водності малих річок (річки Орчик) забороняється:

- змінювати рельєф басейну річки;

- руйнувати русла пересихаючих річок, струмки та водотоки;

- випрямляти русла річок та поглиблювати їх дно нижче природного рівня або перекривати їх без улаштування водостоків, перепусків чи акведуків;

- зменшувати природний рослинний покрив і лісистість басейну річки;

- розорювати заплавні землі та застосовувати на них засоби хімізації;

- надавати земельні ділянки у заплавах річок під будь-яке будівництво (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд), а також для садівництва та городництва;

- здійснювати інші роботи, що можуть негативно впливати чи впливають на водність річки і якість води в ній. Водокористувачі та землекористувачі, землі яких знаходяться в басейні річки, забезпечують здійснення комплексних заходів щодо збереження водності річки та охорони її від забруднення і засмічення.

Прибережні захисні смуги. З метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річки та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.

Прибережні захисні смуги встановлюються по обидва береги річки та навколо водойм уздовж урізу води для річки, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів становить 25 метрів.

Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

У прибережних захисних смугах уздовж річки, навколо водойм забороняється:

- розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і заліснення), а також садівництво та городництво;

- зберігання та застосування пестицидів і добрив;

- влаштування літніх таборів для худоби;

- будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;

- миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;

- розміщення об’єктів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо.

Об'єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватись, якщо при цьому не порушується її режим. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.

Охорона вод (водних об'єктів). Усі води (водні об'єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей, спричинити зменшення рибних запасів, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод. Діяльність фізичних та юридичних осіб, що завдає шкоди водам (водним об'єктам), може бути припинена за рішенням суду.

Забороняється скидання у водні об'єкти виробничих, побутових, радіоактивних та інших видів відходів і сміття.

Підприємствам, установам, організаціям і громадянам забороняється забруднювати, засмічувати поверхні водозборів, льодового покриву водойм, водотоків виробничими, побутовими та іншими відходами, сміттям, нафтовими, хімічними та іншими забруднюючими речовинами.

З метою запобігання забрудненню вод сільськогосподарські, лісогосподарські підприємства, селянські (фермерські) господарства та громадяни зобов'язані дотримувати встановлених правил зберігання, транспортування та використання добрив, хімічних засобів захисту рослин та інших токсичних препаратів і речовин.

Проведення спеціальних робіт по спорудженню експлуатаційних свердловин на воду здійснюється згідно з проектно-кошторисною документацією організаціями, які мають відповідні дозволи на виконання таких робіт.

Порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно- правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

       Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні у:

- самовільному захопленні водних об'єктів;

- забрудненні та засміченні вод;

- порушенні режиму господарської діяльності у водоохоронних зонах та на землях водного фонду;

- руйнуванні русла річки, струмків та водотоків або порушенні природних умов поверхневого стоку під час будівництва і експлуатації автошляхів, залізниць та інших інженерних комунікацій;

- введенні в експлуатацію підприємств, комунальних та інших об'єктів без очисних споруд чи пристроїв належної потужності;

- недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування;

- самовільному проведенні гідротехнічних робіт (будівництво ставків, дамб, каналів, свердловин);

- порушенні правил ведення державного обліку вод або перекрученні чи внесенні недостовірних відомостей в документи державної статистичної звітності;

- пошкодженні водогосподарських та гідрометричних споруд і пристроїв, порушенні правил експлуатації та встановлених режимів їх роботи;

- незаконному створенні систем скидання зворотних вод у водні об'єкти, сільську каналізаційну мережу або зливну каналізацію та несанкціонованому скиданні зворотних вод;

- використанні земель водного фонду не за призначенням;

неповідомленні (приховуванні) відомостей про аварійні ситуації на водних об'єктах;

- відмові від надання (приховуванні) проектної документації та висновків щодо якості проектів підприємств, споруд та інших об'єктів, що можуть впливати на стан вод, а також актів і висновків комісій, які приймали об'єкт в експлуатацію.

Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушень водного законодавства.

Підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України. Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушень водного законодавства, не звільняє винних від збору за спеціальне водокористування, а також від необхідності здійснення заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків.

Притягнення винних у порушенні водного законодавства до відповідальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування збитків, завданих ними внаслідок порушення водного законодавства.

 

20. Контроль за виконання правил благоустрою

 

Контроль у сфері благоустрою здійснюється:

- Державний - центральними органами виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства та районною державною адміністрацією;

Самоврядний - сільською радою та її виконавчим органом;

Громадський контроль – органами самоорганізації населення, що діють згідно Положення, затвердженого виконкомом сільської ради.

У відповідності до вимог ст.23 Закону України “Про національну поліцію” вказано основні повноваження поліції, які вона застосовує в своїй роботі.

По виявлених порушеннях поліція складає протоколи про адміністративні правопорушення.

Для організації запровадження самоврядного контролю у сфері благоустрою застосовується ст. 40 Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

 

21.Відповідальність.

 

У відповідності до чинного законодавства всі розміщені на території Мартинівської сільської ради органи місцевого самоврядування, об’єднання громадян, підприємства, установи та організації, посадові особи, мешканці всіх населених пунктів громади несуть відповідальність при:

Порушенні встановлених державних стандартів, норм і «Правил благоустрою на території Мартинівської сільської ради».

Проектуванні об’єктів благоустрою з порушенням вимог державних будівельних норм.

Порушенні вимог Законів України “ Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”,  “Про відходи” та ”Про охорону навколишнього природного середовища”.

Порушенні режиму використання і охорони територій та об’єктів рекреаційного призначення.

Самовільному зайнятті території (частини території) об’єкта благоустрою.

Пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об’єктів благоустрою.

Знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об’єктів озеленення.

Забрудненні (засміченні) території.

Неналежному утриманні об’єктів благоустрою, зокрема, покриття доріг, тротуарів, освітлення території тощо.

Не приведенні до належного стану покриття доріг, тротуарів, газонів після проведення ремонтно-будівельних робіт.

До винних осіб застосовуються заходи адміністративної, цивільної чи кримінальної відповідальності у відповідності до чинного законодавства.

Відповідальність за порушення, заподіяні неповнолітніми, несуть у встановленому законодавством України порядку, їх батьки, опікуни або керівники дитячих закладів.

 

22. Відшкодування заподіяної шкоди

 

За порушення Правил благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти Законом України від 21 січня 2010 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері поводження з відходами" внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема щодо накладення адміністративних стягнень за порушення вимог ст. 152 "Порушення правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів" (Закон України набрав чинності 16 лютого 2010 року), встановлено адміністративні стягнення у вигляді накладення штрафу на громадян (1360 грн.) і на посадових осіб, громадян суб'єктів підприємницької діяльності 1700 грн. Вид стягнення, як попередження - не передбачено.

За порушення Правил благоустрою відповідальними особами складається Протокол і винних (винного) притягається до відповідальності.

23. Заключні положення

 

Правила благоустрою на території Мартинівської сільської ради є обов’язковими до виконання на її території.

Надання в оренду територій, будівель і приміщень не знімає відповідальності з власника (балансоутримувача) за їх технічний та санітарний стан.

Внесення змін до цих Правил здійснюється згідно рішення виконавчого комітету Мартинівської сільської ради.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь